Jeśli zastanawiasz się od czego zacząć, jak zebrać myśli żeby w paru zdaniach przekazać na wstępie adwokatowi czego dotyczy Twoja sprawa – ten artykuł jest dla Ciebie!
Postaraj się na wstępie chociaż ogólnie określić jakiej dziedziny prawa dotyczy sprawa – czy jest to sprawa cywilna, karna a może gospodarcza?
Możesz śmiało posłużyć się potocznymi pojęciami – np. pisząc, że chodzi o mandat, o regulamin sklepu internetowego, o legalizację pobytu.
Zrób to tak szczegółowo jak potrafisz.
Postaraj się w kilku zdaniach opisać co się stało.
Możesz zacząć pisząc na przykład:
„Otrzymałem decyzję wojewody i chcę się odwołać.”
„Wezwano mnie na policję na przesłuchanie, nie wiem co robić.”
„Chcę założyć firmę i nie wiem od czego zacząć”.
Jeśli jest to nieco dłuższa historia to postaraj się ją przedstawić chronologicznie, posługuj się datami.
Jeśli jesteś w stanie wyróżnić poszczególne aspekty sprawy – podziel swój opis na punkty.
Określ czego oczekujesz od adwokata.
Określ także jaki w jaki sposób chcesz rozpocząć współpracę.
Określ kiedy chciałbyś się spotkać. Jaka jest Twoja czasowa dostępność w ciagu dnia/ tygodnia. Czy zależy Ci na czasie?
Załącz dokumenty dotyczące sprawy – najlepiej jak będą to skany dokumentów, ewentualnie zdjęcia (wtedy pamiętaj o ich dobrej jakości).
Opisz załączniki, jeśli jest ich więcej odpowiednio skataloguj je w folderach i prześlij link do ich pobrania (z dysku Google czy np. za pomocą WeTranfser).
Pamiętaj jednak, że na początku chodzi o przesłanie jedynie najistotniejszych załączników – nie wysyłaj więc setek zdjęć, a skup się na tych skanach dokumentów/ zdjęciach, która mają największe znaczenie.